Dotuje Brusel Českou republiku, nebo je to naopak?

 

podobně i maďarský socialistický premiér Gyurcsány o své straně
Podobně i maďarský socialistický premiér Gyurcsány o své straně

Čím více se blíží eurovolby, tím více slyšíme, jak nám Evropská unie pomohla, jak nutně potřebujeme její dotace, jak náš národ umře hlady a bídou, když nám nebude "Brusel" pomáhat. Skutečně?

 

 

 

 

 

 

 

Podívejme se jenom na strohá čísla bez "rozkrádání, podvodů a celého aparátu, který už nelze ani spočítat.

Z Bruselu máme možnost získat na další období 550 miliard Kč (dle kursu). Krásné číslo. Tyto peníze jsou rozpočtovány na 8 let.

Do Bruselu posíláme ročně přímo asi 40 miliard. Tzn. 8 x 40 = 320 miliard

V dividendách jde na západ cca 260 miliard ročně. Nazpět asi 20 miliard. (Dnes to potvrdil i Paroubek na Primě jako bývalý premiér. Tudíž na západ jde ročně  cca 240 miliard. Za 8 let to je 8 x 240 = 1920 miliard. 

Takže z České republiky odchází 1920 + 320 = 2240 miliard

Takže do České republiky  přichází                        550 miliard

 

Je třeba připomenout, že kromě cca 40 miliard , které jsme poslali ze státního rozpočtu do rozpočtu EU (rok 2012) , neseme některé další náklady. Zde je přehled některých z nich:

1)      6 miliard zaplacených cel v cenách zboží.
2)      19 miliard - náklady na kofinancování evropských projektů.
3)      10 miliard na úředníky oficiálně. (Skutečně cenu obsluhy nikdo nezná)

4)      46 miliard na plán EU-2020, aby 40 % absolventů střední školy mělo vysokoškolský diplom.
5)      10 miliard na biopaliva.
6)      40 miliard na dotování solární a větrné elektřiny.

7)      4 miliard na posílení elektrické sítě. (Kvůli nařízení, že musíme dopravu do Rakouska z Německa posílat zdarma)

Je potom jasné, že Českou republiku se snaží udržet v EU stůj co stůj, přestože se stále tvrdí, že na nás prodělávají a peníze od nich tečou k nám. Lžou ráno, lžou v poledne, lžou večer, ještě víc než komunisté!


 

Rubriky:

Komentáře

*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha
xws
před 3 měsíci

Absolutní nesmysl. Jen idiot může splácat dohromady dotace a dividendy. To nemá s eu nic společného. Dividendy tu byly před eu a budou i po ní.

účetní
před 26 dny

Máte plnou pravdu. Už jen řádek o clech je nesmysl.Uvnitř EU se cla neplatí, jen při dovozu ze zemí mimo EU.
Jen pustit neznalé a neobjektivní, pak plodí a šíří blbiny.

.
před 26 dny

Když si koupíte banán nebo kolo a tisíce dalších věcí z dovozu, které byly procleny na vnější hranici EU v přístavu v Hamburku, zaplatili jste do chřtánu EU clo. Ve vládní čisté pozici to zahrnuté není, což neznamená, že tyto peníze neplatíme. Vláda ve své bilanci s EU vykazuje pouze cla vybraná na letišti v Ruzyni nebo z poštovních balíků ze zámoří. To je menšina cel zaplacených unii. Naopak, co vyberou v Hamburku – i když to pak dál putuje k nám – vypadá jako příspěvek Německa do EU, i když to v cenách platíme my, koneční spotřebitelé.

Zdroj: http://machpetrmach.blog.idnes.cz/blog.a...

___
před 3 měsíci

Možná vás příteli nenapadlo, že se západ tváří, že nás živí. A to nemá společného nic s pojmenováním bankovních operací.

Jan
před 4 měsíci

Kdyby lhali sebevíc nebo sebemíň, tak stejně uděláme ho*no !!! Sám nejsi nic !

Mejla
před 5 měsíci

Komunistická slátanina. Mimochodem, co mají dotace spoelčného s dividendami ?

jiří popelka
před 6 měsíci

Germáni neboli Normani čili Góti do Evropy, bývalé Skythie, coby vrazi a zloději už přišli, až zde se z lidojedů a pirátů stala smetánka která se v podstatě nemění jen se přetvařují.

Kopřiva
před 8 měsíci
Drahoš
před 7 měsíci

Jenže pánové z ČT porovnávají pouze dotace a odvody. Největší položku ovšem tvoří rozdíl divident! Toho jste si nevšiml? Pročpak asi byly u nás zničeny prakticky všechny cukrovary a fůra dalších podniků? Pročpak jsou prakticky všechny obchodní řetězce ze západních zemí? Pročpak asi už máme jen torzo ze zemědělství, které jsme měli před Plyšákem? Proč už ani ta voda není naše? A teď vyprávějte něco o tom, kdo na koho doplácí.

Vostok
před 25 dny

Cukrovary přesně!! Na Novobydzovsku i za bolševika byly fungující cukrovary. Pole plný řepy. Pak kvóty z Brusele a všechny cukrovary šli do prdele a pole osazený Buresovou repkou pro z Bruselu dotovaný biopaliva!!! Tož tak ve zkratce reálný život v Bruselském protektorátu.

Leopold Pieczka
před 9 měsíci

Když čtu tady tyto komentáže tak se mi zdá,že článek je o koze a diskuze o voze.Nikdo tady nepsal o 3kodovce nebo něčem jiném,ale o Evropské unií,a je vidět,že hodně lidí ještě nepochopilo,že zadarmo nikdy není a nebude zadarmo.

Pavel Podracký
před 9 měsíci

Kostku cukru na neděli,zrnko kávy na svátek,šinem si to po "zadeli" o 100roků nazpátek.To je heslo mé zemřelé babičky a ukazuje to,kam jsme se za 26let po tzv.sametu dostali.Nechme samet sametem,pánové a dámy,buďto s "nimi"zamete,nebo ONI s námi.Od roku 1990 s námi nejen zammetají ale utírají si s národem pozadí a dělají z národy voly.

Jana
před 9 měsíci

Mládeži, čert spolky začal, ale je nemiloval .... Komunisti kradli 40 let, ale tito "šikulové" to vzali zkratkou.
Z unie se asi jen tak nedostaneme, takže budeme platit za blbost předcházejících vlád až do skonání věků.

Rad Barak
před 9 měsíci

bod: "7) 4 miliard na posílení elektrické sítě. (Kvůli nařízení, že musíme dopravu do Rakouska z Německa posílat zdarma)".

Tak už je jasný, proč to náhlé, většinou v mnoha desítkách procent zdražení elektrické energie od příštího roku !!! A ty výmluvy na jističe !!!

Jozef Varga
před 10 měsíci

Marxistické hnutie zjednotených Slovanov, spoločenský politický systém, kde bude možné založiť si rodinu firmu len zo zamestnancov rodinných príslušníkov-!!, ktoré budú môcť sa spájať s inými rodinami firmami na Slovensku či v zahraničí do väčších súkromných firiem a taktiež s povolením 30 % súkromného kapitálu z cudziny aj z podnikateľov z domova, zvyšok ekonomiky bude marxistická – štátna, ktorá zabezpečí všetkým ľudom dôstojný život s prace. O tom či to bude ekonomika Slovanov plánovaná ekonomika alebo trhová ekonomika, tak rozhodnú občania Zjednotených Slovanských národov až v referendách. Taktiež politický systém Slovanov Panslavizmu nesmie diskriminovať občanov tak, ako to urobili komunisti či kapitalisti, že neumožnili sa občanom voličom už vopred rozhodnúť, akou voľbou chcú dôverovať svojim zástupcom či bez imperatívneho mandátu alebo s pravom na imperatívny mandát čiže aj pravá voličov si odvolať svojho zástupcu kedykoľvek ak sa z neho vykľul falošný a nečestný človek čiže falošný lakomec a skorumpovaná sviňa.

Na Slovensku existuje ľavicová strana Smer podporujúca pod vedením Róberta Fica skupinu Bilderberg Brusel, NATO, USA čiže ich bankárov, monarchov, oligarchov korporácii kapitalizmu a ďalšie bezvýznamné parlamentne pravicové liberálne strany pluralitných mafií v NR SR, ktorým v prvom rade ide čím viac zotročiť a okradnúť občanov Slovákov, zadlžiť Slovákov a rozložiť totálne panslavizmus vo svete čiže zotročiť definitívne rasu Slovanov na čele ktorej stojí Ruská federácia, ktorá spolu s Čínou a Indiou stojí skupine Bilderberg v ceste za cieľom ovládnuť celý svet a diktovať fašistickým spôsobom ich vôľu ľudstvu našej planéty.

Neľudské dôsledky vlády mocenskej skupiny Bilderberg čiže zopár jedincov sveta a 100 miliónov ich prisluhovačov dobre platených z médií, politiky, justície, polície, armády a z verejnej a štátnej správy, tak vidíme dnes v zadlžovaní občanov týchto krajín, klesajúcej úrovni zdravotníctva, školstva a genocídy časti ľudí sociálnym holokaustom zo zákonov, ktoré ich služobnici prijímajú v parlamentoch fašizmu kapitalizmu a taktiež v rozvracaní iných krajín vo svete, najviac dnes v Afrike, kde sa postupne vojensky sa snažia priblížiť vojenskými základňami k k krajinám BRICS, aby ich ekonomický oslabili a zároveň vyvolať nežičlivé životne vojnové podmienky k životu ľudí žijúcich v týchto krajinách a organizovaný exodus Afričanov a moslimov, ktorí pravom znenávideli nás kresťanov.
A tak vyzývam občanov našej krajiny aj krajín Slovanov, odmietajme násilnú politiku Bilderbergu, nevoľme politické strany, ktoré majú u naše členstvo v NATO, EU a voľme politické neparlamentné strany Pro Rusky a národné orientovane a zjednocujme sa v zakladaní

MHZS
- Marxistickom hnutí zjednotených krajín Slovanov

S pozdravom Panslavista
Občan, národovec SR
Jozef Varga

rokos
před 9 měsíci

Na tenhle pomatenej a probolševickej web přispívají různí psychonauti, ale vy jste tu všech futrál.

Petr Pokorný
před 3 roky

Aha, tak už mi začíná svítat. Kdo jsou to ti oni? Jsou to ti, co řvali na Klause v Bruselu. Jsou to ti, co ječí, že nás dotují a my to rozkrádáme. (Část je pravda, ale je otázkou, zda Němci z toho nekradou stejně). Jsou to dokonce ti obyčejní lidé, z Rakouska, Německa, kteří chtějí, abychom jim byli vděční, protože se na nás obětují. A my jsme nevděční, protože to odmítáme a nechceme. (Topolánek a Nečas). Před vánoci se parta z Rakouska na Budějovickým před Erste vychloubala, jak nám pomáhají a vztekali se, když jsem jim (přes tlumočníka) dal data, že my dotujeme tuto skupinu a v Rakousku je na úbytě. Že Nova zachraňovala CME a Laudra... Mimochodem ty banky mají zisky z poplatků, našich peněz a půjček, které my tady děláme. Pak ty peníze, které se zde točí, v dividendách posílejí ven, aniž my z nich něco máme. Vím, že to tak funguje, ale pouze je to reakce na otázku a pochyby. Prostě lžou, když tvrdí, že nás dotují a na nás doplácejí. Celková suma vypovídá jasně. Nic nebrání, aby ty banky odešly. Ale ony chtějí spíš opak, protože zde leží peníze na ulicích... Takže: jestliže majitel doplácí na zaměstnance, tak to znamená, že prodělává. Ale nejen Autoškoda je v opaku, takže neprodělávají, ale mají z nás profit. Čísla hovoří jasně.

Milan
před rokem

Máte pravdu, ale ten mechanizmus je jiný. Škoda Auto vyprodukuje zisk ve výši kolem 150mld. a potom vyveze podstatnou část zisku pomocí pobídek do WV. Například: Škodovka potřebuje stroj za 100 mil. do výroby a koupí ho za 200 mil u prodejce v německu, který musí stejný stroj dodat WV za 40 mil. Prodejce na tom vydělá. WV takto přelije zisk ze Škodovky do WV. Stejně to funguje s benzínem například: Auto jede ze Škodovky s plnou nádrží do německa potom jezdí po německu, ale než překročí hranice musí natankovat na německé pumpě. Na území ČR se smí tankovat pouze na pumpě ve Škodě jinak nikde. Na zaplacené faktury dostane WV slevu pro své tankování. Škoda platí plnou cenu. A toto je vnitřní nařízení platné pro služební cesty. Podobný je případ, kdy auto se v německu prodává za 250 tis. včetně dopravy a platů pracovníků autosalonu v € a v ČR se stejný vůz bez dopravy a s platy pracovníků autosalonu v Kč za 320 tis. Takto bych mohl pokračovat dál a dál, až ze 150mld. zůstane 11mld. na oficiální dividendy zdaněné v ČR. Akcionáři o nic nepřijdou. Zbytek 139mld. samozřejmě dostane akcionář v dividendách od WV, ale zdaněných v německu.

To je jen Škoda. A další firmy dělají totéž. Když navíc je možné ještě křížení. Škoda dodá nějaké firmě auta za sníženou cenu, ta obchodně zvíhodní v jiné transakci dodavatele WV a ten dodá stroj do Audi. Výsledek je přelití zisku do německa. A bohužel se nejedná jen o ČR, ale i Polsko, Slovensko, Maďarsko a mnoho dalších.
Můžeme mluvit o tunelování rozpočtu jednotlivých zemí, protože to vede ke snižování výkonnosti zaměstnanců a tím k nižším platům. Pracoval jsem často s němci a jejich produktivita je neúměrná jejich platu. Ovšem tento mechanizmus jejich produktivitu pomocí účetních operací uměle zvyšuje.

Mě nikdo nebude okrádat ani TROŠKU.

Milan
před rokem

Máte pravdu, ale ten mechanizmus je jiný. Škoda Auto vyprodukuje zisk ve výši kolem 150mld. a potom vyveze podstatnou část zisku pomocí pobídek do WV. Například: Škodovka potřebuje stroj za 100 mil. do výroby a koupí ho za 200 mil u prodejce v německu, který musí stejný stroj dodat WV za 40 mil. Prodejce na tom vydělá. WV takto přelije zisk ze Škodovky do WV. Stejně to funguje s benzínem například: Auto jede ze Škodovky s plnou nádrží do německa potom jezdí po německu, ale než překročí hranice musí natankovat na německé pumpě. Na území ČR se smí tankovat pouze na pumpě ve Škodě jinak nikde. Na zaplacené faktury dostane WV slevu pro své tankování. Škoda platí plnou cenu. A toto je vnitřní nařízení platné pro služební cesty. Podobný je případ, kdy auto se v německu prodává za 250 tis. včetně dopravy a platů pracovníků autosalonu v € a v ČR se stejný vůz bez dopravy a s platy pracovníků autosalonu v Kč za 320 tis. Takto bych mohl pokračovat dál a dál, až ze 150mld. zůstane 11mld. na oficiální dividendy. Zbytek samozřejmě dostane akcionář v dividendách od WV, ale zdaněných v německu.

xx
před 3 roky

Ale ta vaše čísla nehovoří jasně, protože jsou chybně započítaná, i když absolutní hodnota je správná !!

Chápu ten argument o bankách. Ty realizují zisk z našich peněz, protože trží u nás.

Ale ty ostatní zahraniční firmy nevydělávají NA NÁS jak píšete, ale PRO NÁS !!!!!!!

Pochopte to už konečně. Zahraniční firma zaměstná Čechy na výrobu čehokoli, co prodá v zahraničí a zisk si ponechá. Nám zůstane ta mzda a daně z mezd, které jdou z tržeb realizovaných ve SVĚTĚ a nikoli u nás !!!

Takže toto je jasný přínos PRO nás jako ekonomiku i pro konkrétní lidi. Tedy znaménko PLUS a ale vy to započítáváte jako MÍNUS.

Proto s tím co píšete částečně nemohu souhlasit.

Petr Pokorný
před 3 roky

Samozřejmě že se jim to vyplatí to dělat, jinak by to nedělali. Ale je to snad něco špatného proboha ?
Ne a také to nikde nepíši. Točíme se v kruhu. Prostě tvrdím, že nejsme přítěží, ale naopak. Nic víc. Že nemají právo říkat nám, jak na nás prodělávají. Že v celkovém součtu má dáti dal jsme pro ně dobrou investicí a dobrým odbytištěm. Že na nás neprodělají ani korunu, či euro, jak se nám občas snaží namluvit. Takže opět: nekritizuji stav, ale kritizuji připomínky, jak se pro nás Evropskou unií obětují. Kulový. V ničem se neobětují. Neutrhují si od úst. Naopak zisky jdou ven a nemalé. To je prostě daný stav. Co je na tom socialistické? Jo to holý fakt a nikde jsem to nekritizoval. Stále dokola píši, že oni mají zisky z nás a nikoliv naopak. A rozbor, zda by byla jiná cesta a jiný směr je o něčem jiném. Popisuji status quo, nikoliv techniku.

xx
před 3 roky

Ale kdo jsou ti oni ? Vy prostě směšujete EU (byrokratický aparát) a soukromé firmy, a to je podle mne nesmysl.

A znovu opakuji, ano podnikají u nás pro zisk, ale zároveň naší zemi přinášejí více přinášejí. Viz znovu opakuji příklad se Škodou Auto - 92% tržeb pochází ze zahraničí, 7 miliard odejde ve formě zisku do zahraničí a 19 miliard zůstane u nás v podobě mezd a 2,5 miliardy v podobě daně ze zisku. Další peníze zůstávají v ČR v podobě zakázek pro další dodavatele.

Takže ten poměr je pro ČR výhodný i přesto že těch 7 miliard odejde pryč !

Vy prostě na hromadu co odejde naházíte vše ale na hromadu co přichází dáváte jen něco a to je zkrátka špatně.

Jestli se točíme v kruhu, tak jenom proto že nechápete, že jste porovnal dvě nesmyslně sestavená čísla, byť jsou pravdivá.

Směšujete EU a sourkomé firmy jen jak se vám to hodí a nikoli poctivě a pravdivě podle skutečnosti.

Vy říkáte, že firmy si od nás odnesou X miliard zisku, ale EU nám zpět zaplatí na dotacích méně. Ale to že díky těm firmám realizujícím zisk k nám doputuje mnohem větší suma na tržbách a tisíce lidí dostanou platy, to už neříkáte, to jakoby neexistovalo, jakoby to byla samozřejmost.

V tom je mezi námi rozpor.

Petr Pokorný
před 3 roky

Tak jinak: Škoda auto je extrémní případ a tam to relativně jde. Ale nejvíc odchází z bank, poplatků apd.. Ty banky vydělávají na našich penězích, v našem oběhu a dnes už žádná nadhodnota nebyla. A do okamžiku, kdy Air Bank překročila 100 tisíc klientů, byli jsme hlavními garanty zisku matek zahraničních bank. Teprve nyní, byť se ekonomika dostává do plusu, začínají jejich nepřiměřené zisky klesat. Rozdíl je v tom, že byť Kellner daní také jinde, u nás velmi investuje. Každopádně teprve tato konkurence se zisky ostatních bank poprvé zamávala. Ale to, co popisuji, je přece jinde: jestliže si najmu firmu někde v tramtárii a bude mi vydělávat, nebude mi přítěží, ale dobrou investicí. To snad souhlasíte. A platí to i opačně. Tudíž mít zisky z dobré investice a přitom o té investici říkat, že se obětuji a je mi přítěží, prostě v jazyce českém je absurdní. Nemyslíte? Nedívejte se na to ekonomickým viděním. V tom není mezi námi sporu. Ale zkuste selským rozumem, zda je to pro ně nevýhoda, neboli přítěž. A pak to nemá logiku. Přítěž není zisk. A já stále opakuji to samé. A abychom měli tu nadhodnotu, neboli dividendy, musíme se dostat do čela. A z tohoto úhlu pohledu prostě výpočet sedí. Opakuji, nejsme přítěží, protože k nim jde víc peněz, než od nich k nám. To prostě jazyk český nepřipouští.

xx
před 3 roky

Stále nerozumím tomu, kdo jsou oni a kdo my, a kdo o nás tvrdí, že jsme přítěží.

Stále trvám na tom, že pro nás je ten přínos v podobě tech zahraničních firem vetší, než v tom co si od nás odnesou, i když je to pro ně i tak výhodné.

Jde přece o ty tržby, které se zde nějak proženou ekonomikou, přicházejí ze zahraničí, část se zde zachytí v podobě mezd a zbytek zase odejde pryč třeba v podobě dividend nebo přeúčtování v rámci dceřinek, to už je jedno.

Zahraniční firma vyrábějící zde produkt který následně prodá do celého světa si samozřejmě odnese svůj zisk z té produkce. Ale u nás zaplatí lidem alespoň za práci. Část z té světové tržby tedy přijde do České ekonomiky. Když bychom ty firmy vyhnali protože si odnášejí zisky a tak je nepotřebujeme, zjistili bychom, že jsme nejen nezískali ten odcházející zisk, ale naopak tratili i ty peníze které lidem platí na mzdách, které jsou tvrdě zdaňované.

A k těm bankám, také to není tak jednoznačné. Ty banky, zejména v minulosti byly jistou zárukou pro zahraniční investory, že zde budou mít standardní služby na které jsou zvyklí ze zahraničí. Takže tak úplně bez vlivu nebyly.

A Škoda Auto není extrémní příklad, to se mýlíte. Zahraničních firem je zde obrovská spousta, které si zisky odnášejí sebou do zahraničí.

Jenom v okolí našeho městečka je jedna Německá firma na ty plastové díly, portugalská firma na pěnové desky pod plovoucí podlahy, Rakouská firma na plasty a všechny vyrábějí u nás produkty které prodávají po celé Evropě, takže mzdy těch lidí jsou placené z tržeb realizovaných v Evropě, tedy z pěněz které sem k nám přicházejí ze zahraničí a tyto peníze vy v tom porovnávání prostě započítány nemáte a proto je to srovnání neférové.

A to mi říká jak ekonomický tak selský rozum. Uznávám že můj selský rozum je možná trochu ovlivněn znalostí principu fungování ekonomických principů, ale to není podle mne chyba.

Milan
před rokem

Máte pravdu, ale ten mechanizmus je jiný. Škoda Auto vyprodukuje zisk ve výši kolem 150mld. a potom vyveze podstatnou část zisku pomocí pobídek do WV. Například: Škodovka potřebuje stroj za 100 mil. do výroby a koupí ho za 200 mil u prodejce v německu, který musí stejný stroj dodat WV za 40 mil. Prodejce na tom vydělá. WV takto přelije zisk ze Škodovky do WV. Stejně to funguje s benzínem například: Auto jede ze Škodovky s plnou nádrží do německa potom jezdí po německu, ale než překročí hranice musí natankovat na německé pumpě. Na území ČR se smí tankovat pouze na pumpě ve Škodě jinak nikde. Na zaplacené faktury dostane WV slevu pro své tankování. Škoda platí plnou cenu. A toto je vnitřní nařízení platné pro služební cesty. Podobný je případ, kdy auto se v německu prodává za 250 tis. včetně dopravy a platů pracovníků autosalonu v € a v ČR se stejný vůz bez dopravy a s platy pracovníků autosalonu v Kč za 320 tis. Takto bych mohl pokračovat dál a dál, až ze 150mld. zůstane 11mld. na oficiální dividendy zdaněné v ČR. Akcionáři o nic nepřijdou. Zbytek 139mld. samozřejmě dostane akcionář v dividendách od WV, ale zdaněných v německu.

To je jen Škoda. A další firmy dělají totéž. Když navíc je možné ještě křížení. Škoda dodá nějaké firmě auta za sníženou cenu, ta obchodně zvíhodní v jiné transakci dodavatele WV a ten dodá stroj do Audi. Výsledek je přelití zisku do německa. A bohužel se nejedná jen o ČR, ale i Polsko, Slovensko, Maďarsko a mnoho dalších.
Můžeme mluvit o tunelování rozpočtu jednotlivých zemí, protože to vede ke snižování výkonnosti zaměstnanců a tím k nižším platům. Pracoval jsem často s němci a jejich produktivita je neúměrná jejich platu. Ovšem tento mechanizmus jejich produktivitu pomocí účetních operací uměle zvyšuje.

Mě nikdo nebude okrádat ani TROŠKU.

Petr Pokorný
před 3 roky

Vůbec nenasazuji. Kdyby to bylo pro ně nevýhodné, tak by zde nebyli. A já se skutečně domnívám, že to nedělají z lásky, ale pro zisk. Já to neberu podle ekonomicko-právních rozborů, ale podle logik a celkových nákladů. Buď jsou samaritáni a dělají to z lásky k bližnímu svému, nebo se jim to velmi vyplácí. A jestliže se jim to vyplácí, tak na nás nemohou prodělávat, tudíž nejsme přítěží. Jinak by snad šli jinam. A to nemluvě o tom, že některým připravíme daňové prázdniny, vytvoříme prostředí a levnou pracovní sílu a pak jdou jinam. My pouze spláčeme nad výdělkem či naivitou. Ale smyslem ukázky vážně není technické zázemí a právní rozbor. Je to pouze otázka má dáti dal. A jestliže z jakýchkoliv příčin odchází do zahraničí víc, než se k nám dostává, logicky to znamená, že pro tyto státy nejsme přítěží, ale z jakýchkoliv důvodů dobrou investicí. Stejně tak, jako když USA těží v Africe nerosty, za to jim posílají pomoc ve formě přebytků obilí a ti, co tam vyrábí, zkrachují, protože se pod tuto cenu nedostanou. Dotační cenu. Říká se tomu: místo pomoci uvolněte trhy. Ale to se především Evropě nechce. Takže opět: já to nekritizuji. Je to fakt, který nelze vyvrátit. Prostě se jim investice u nás sakra vyplatila. A to je celé.

xx
před 3 roky

„A jestliže z jakýchkoliv příčin odchází do zahraničí víc, než se k nám dostává, logicky to znamená, že pro tyto státy nejsme přítěží, ale z jakýchkoliv důvodů dobrou investicí.“

Jasně jsem vám ukázal na příkladu Škody Auto, že tato vaše definice neplatí. Škoda auto díky koncernovému know-how prodá ročně auta za 260 miliard korun z čehož pouze 8% utrží v ČR a zbytek v zahraničí. Následně z toho 7 miliard vrátí do zahraničí jako dividendu, 19 miliard vyplatí v ČR jako mzdy a další miliardy utratí za materiál, dodávky dílů a pod.

Takže pokud chcete dělat obecné má dáti-dal pak musíte počítat takto a ne jen si selektivně vyzobnout ty údaje, které se vám hodí do krámu. Taková argumentace je pak snadno napadnutelná a hlavně málo přesvědčivá.

Další příklad - kamarád teď lisuje plastové díly ve firmě vlastněné nějakým Němcem. Dělají díly do motorek a většina produkce jde do světa a mzdy a náklady platí zde. Opět peníze ze světa proženou přes naší republiku a část zde zůstane ve mzdách. Ano větší část odejde pryč, ale to nejsou peníze které by jinak u nás zůstaly. Naopak, bez nich by sem vůbec nepřišly a ani na ty mzdy by z nich nebylo.

Tohle je reálný svět ! Takhle to prostě u nás funguje s tím odtékajícím kapitálem.

Samozřejmě že se jim to vyplatí to dělat, jinak by to nedělali. Ale je to snad něco špatného proboha ?

Najednou mluvíte skoro jak nějakej socialista co je naštvanej na kapitál pokaždé když se podívá na výplatní pásku, ale nechápe ty souvislosti za tím.

Petr Pokorný
před 3 roky

Vidíte, zase s vámi budu souhlasit, takže nevím, v čem je problém? Teda až na AMAZON, kdy dle mého kritéria není problém v Amazonu, ale v následné, soustředěné dopravě u nás už přespříliš zahlcené středoevropskou tudíž v logicky přeexponované dopravě na silnicích. A lidé zde musí žít, tudíž i občas dýchat vzduch.. Ale zpět k věci. Pokud jsou čísla + - správná, tak se asi míjíme v interpretaci. Náš stát je zdánlivě dotován, ale z peněz, které si tam předem pošleme. Uť už přímou platbou, tak (až sem jsme se shodli že logicky) z peněz, které odchází formou dividend ven. Tudíž vytvářet dojem, že se ve skupině států EU vezeme na jejich úkor, je jejich demagogie, nikoliv tato. Pokud by totiž naše zem odřízla majitele od dividend, je jasné, že my bychom prodělali, pokud bychom nedokázali nahradit know how, ale oni (zatím) víc. Jistě, porušili bychom mezinárodní právo, trh atd., atd., ale v první etapě by příjemci dividend a zisků tratili víc. A je otázkou, zda třeba vývoj ve Škodě auto, kde si mnoho děláme sami, by nakonec nevedl k obrovským ziskům sem. Jenomže jasně, oni by zavedli cla atd., atd., takže následně bychom dostali za uši my. Ale v případě status quo prostě nejsme pro EU zátěží, ale naopak. A to bylo smyslem článku a čísel zde napsaných. A dokonce je pravděpodobné, že větší přítěží EU je Francie (Portugalsko apod.) než Česká republika. A to je ten kontex a úhel pohledu. Nic víc.

xx
před 3 roky

S touto interpretací prostě nemohu souhlasit, protože směšujete dvě na sobě nezávislé věci.

Ty dividendy a podniky tu byly mnohem dříve než jsme vstoupili do EU.

Platby dividend putují do západních firem jakožto kapitál, který pak zase zpětně pracuje pro nás, protože nám dává práci tím, že něco nového vyvine a my to vyrobíme. My sami moc věcí nevyvíjíme, bohužel je to tak.

Detailně vývoj ve Škodě Auto neznám, ale když se podíváte na ta auta, tak vidíte že jsou plná koncernových dílů, tedy plná Know-How koncernu a nikoli Škody Auto. Ono je to i logické, proč by měl koncern vyvíjet tu stejnou věc několikrát.

Ale je tady mnohem více podniků, výrobních podniků kde není vůbec žádný vývoj a jen a pouze se vyrábí podle výkresů dodaných z mateřských fabrik.

A na proti tomu je úředničina v EU, platby státního rozpočtu do EU a dotace z rozpočtů EU. A v rámci těchto rozpočtů jsme v plusu. To je souvislost s členstvím v EU.

Ty kapitálové přesuny jsou na EU naprosto nezávislé. Škoda auto je ve vlastnictví VW od roku 1991 prokrista.

Tedy to je to co mi vadí, to je to s čím mám problém. Směšujete dvě naprosto neslučitelné věci. Dáváte do souvislosti záležitosti EU a soukromých firem a soukromého kapitálu.

Třeba zrovna zase ta Škoda Auto - 7 miliard zaplatila v roce 2012 dividendy a 19 miliard zaplatila lidem na personálních nákladech.

Omlouvám se za to číslo 600 miliard, to byla chyba. Ve skutečnosti to je 262 miliard za rok 2012. 262 miliard ekonomické aktivity tady Škoda Auto vygeneruje. Zaplatí ročně 19 miliard ve mzdách a 221 miliard v nákladech na výrobky a služby celkem. A přitom v tuzemsku získává jen 8% tržeb, takže 92% z těch 262 miliard sem Škoda Auto přinese ze zahraničí. A vy nasazujete za to, že 11 miliard pošle zpět do zahraničí ?

To přece nedává smysl !

xx
před 3 roky

Tato argumentace je ovšem ekonomický nesmysl a také faul.

Já nejsem příznivce EU a naopak jsem zastáncem ukončení členství v EU.

Ale tahle argumentace je prostě chybná. Ty dividendy by z ČR odešly bez ohledu na členství v EU.

Jako příklad vezměte třeba Škodu Auto, která posílá do Německa ročně kolem 11 miliard dividend. Jenomže ta fabrika tu ročně vytvoří ekonomickou aktivitu v hodnotě 600 miliard korun !! To je třeba si uvědomit.

Bez těch dividend bychom na tom byli mnohem hůř, než na tom jsme, ty dividendy znamenají práci a výplaty pro stovky tisíc lidí, protože dividendy se vyplácejí z ekonomické aktivity, která lidem dává práci a existenci.

Prosím, říkáte, že nám lžou, ale dopouštíte se také lživé argumentace a faulu.

To že od nás odcházejí dividendy, to je vina komunistů, že nám tu zničili hospodářství. Ne vina EU ! A s členstvím v EU by ty platby dividend neustaly.

Petr Pokorný
před 3 roky

Ty dividendy by z ČR odešly bez ohledu na členství v EU.

S těmito argumenty se nepřu. Máte pravdu. Ale lživá argumentace to není. Tato čísla jsou pravdivá. A jsou reakcí na to, že nám "Brusel" a další stále tvrdí, jak na nás doplácejí. A dle těchto čísel prostě výroky o doplácení neplatí. Jiná věc je, pokud byste si myslel, že odmítám tržní systém, abychom ty peníze neodváděli. Ne, my se musíme probojovat do čela a pak budou platit nám. Takže prosím, zkuste se na to podívat z pohledu "doplácení", nikoliv věcného, kdy vám dám většinou za pravdu. A o Škodě auto a platbách dám raději možná zítra ucelený text (část od Pavla Kohouta). I to je trochu jinak. A poslední: vím, že bez prvotního kapitálu by zde taková akcelerace nebyla. Také potvrdím: za to mohou komunisté. Na druhou stranu si nesmíme nechat vnucovat "Amazony", ale práce s přidanou hodnotou. A tvrdím, že na to naši lidé mají.

xx
před 3 roky

Směšovat dvě různé nesouvisející věci, že není lživá argumentace ? Kontext není nic ?

Když použijete pravdivá čísla ve zcela chybném kontextu, tak je to demagogie.

S tou prací s přidanou hodnotou, tu nám nikdo vnucovat nebude milý kolego. Tu si musíme vytvořit sami. A tady je evidentní, že naši lidé na to nemají, kdyby měli už by dávno práci s přidanou hodnotou dělali.

To je takové mediálně politické klišé, lidově řečeno kecy. Myslíte si snad, že Švédům někdo vnucoval Volvo, ABB, SAAB a další světově rozšířené produkty pocházející z vývoje ve Švédsku ?

Práce s přidanou hodnotou, to znamená mít vlastní nápady, vlastní vývoj. Vyrábět to může kdokoli. Ale dnes už v době masivní automatizace se začíná projevovat trend, že se výroba přesouvá zpět do zemí kde výrobek vzniká, protože už je jedno, kde na světě ten robot onen produkt smontuje.

A další věcí je prodej. Není to jenom o tom, dokázat něco vytvořit, ale musí to také někdo koupit. A to je také umění a součást přidané hodnoty.

Ale to nám sem nikdo cpát nebude !

p.s. perlička - nedávno jsem na twitteru oponoval Michlovi. On se zamiloval do Elona Muska a jeho projektu Tesla. Na twitteru tvrdil, že by český stát měl usilovat o to, aby výroba Tesla automobilů byla právě v ČR. Když jsem mu na to odpověděl, že si nejsem jistý, zda potřebujeme další montovnu, Michl mi začal básnit o tom jaká je to skvělá Hi-Tec fabrika. On vůbec chudák nechápe to téma. Rozdíl mezi Amazonem a Hi-Tec fabrikou není prakticky žádný. V Amazonu budou časem pracovat drony, Teslu zase montovat robotické ruce. Akorát nám tu ta fabrika na auta bude víc smrdět než sklady Amazonu. A to je ten Michl vládním poradcem a takhle strašně nechápe o čem je business.

SId
před 9 měsíci

hlavně na to potřebujete prachy a hodně prachů, potom zajeté obchodní vazby, aby jste to měl kde prodat. A tady si myslím, že je naše největší slabina. Nedokážeme prodat nic, ani špičkové výrobky viz. např. cvičné stíhačky.

 

PAŘÁT dnes   Přidejte si nás na Facebooku

 

 

Komodity a deriváty ze stránek Kurzy.cz

 

Zlato - graf ceny

 

RUB/CZK - graf kurzu
Kurzy měn ze stránek Kurzy.cz

Poslední komentáře

  • Ten, co to cáluje:

    A před měsícem mexickej červotoč?

  • Petr:

    Klídek a hadr na čelo - nějaký exot ho...

  • n:

    Vzali nám předsedu nebo nevzali.... https://www.nov...

  • *antibuzna*:

    Samozřejmě, že volby budou. Hnutí ANO...

  • n:

    Stačí si poslechnout poslední vysilání...