Babišův a Sobotkův ekonomický zázrak, nebo totální lež a podvod? Ukažme si nádhernou studii, kterou nám Evropa nechtěně dala, a Rupnik se Švejnarem nevědomky potvrzují.
Skutečně je zásluhou vlády vzestup ekonomiky, nebo je to navzdory Sobotkovi a Babišovi?
Proto si může (prý) dovolit rozhazovat Marksová a další z ČSSD peníze plnými hrstmi. Jakým skvělým zásahem toho docílili? Stavebnictví je v poklesu, ale výroba aut táhne českou ekonomiku k novým rekordům. A tak se na to podívejme:
Ve stručnosti: toto je nejhorší vláda od roku 1989, ale
veze se na vlně zadlužení západu. Perpetuum mobile neexistuje a ani
naše ekonomika takto fungovat nemůže. Záhada je, proč to přesně
nepojmenují slovutní ekonomové a proč kolem této zvrácené bubliny
chodí po špičkách. Mají z prasknutí takovou hrůzu, že výsledek je
ještě děsivější, než jsou fakta popsána zde? Proč nepřiznají, že další navýšení dluhu západu
nakoplo Českou republiku, jinak je na tom hůř než za
Nečase? |
Auta táhnou český průmysl stále nahoru. (První čtvrtletí)
S 276 600 prodanými vozy v prvním čtvrtletí (plus 4,3 procenta) vykročila ŠKODA do nového roku silnější než kdykoli předtím. Tržby za stejné období vzrostly o 6,4 procenta na 3,379 miliardy eur, provozní výsledek vzrostl o 30,2 procenta na 315 milionů eur.
Průmyslu
se daří, táhnou ho
automobilky. Stavebnictví naopak oslabilo. (Druhé
čtvrtletí)
Obchod se zahraničím podobně jako průmyslová výroba vykázal v dubnu velmi dobrá čísla. Export skončil s přebytkem přes 23 miliard korun, průmyslová výroba zrychlila na 4,2 procenta. Stavebnictví naopak pokračovalo v útlumu, stavební produkce klesla o 13,7 procenta. Oznámil to Český statistický úřad.
A teď pozor - kde se vzal ten zázrak , o kterém stále hovoří Sobotka a Babiš?
No přece v Evropě!
Rekordní květen: Automobilový trh v EU vyskočil o 16 procent
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii zrychlil v květnu meziroční růst na 16 procent z dubnového tempa 9,1 procenta. Dosažený počet 1,288 milionu vozů byl nejvyšší květnový výsledek za osm let, tedy od doby, než automobilový průmysl zasáhla hospodářská krize. Celkový prodej nových osobních aut v EU roste bez přerušení již 33 měsíců.
Všem vzrostl odbyt
Vyšší odbyt v dubnu zaznamenali takřka všichni výrobci aut, včetně největší evropské automobilky Volkswagen, která se potýká s následky skandálu kolem měření emisí u naftových vozů.
Takže nejen český zázrak se stal, pánové Sobotko, Babiši a další nadýmající se z vlády. A jakže se ten slavný zázrak stal? Jako u nás, pánové Sobotko a Babiši. Dluh, dluh a... Dluh.
Pan ministr Babiš říká, že se bude dařit, jak se bude dařit čerpat dotace z EU. Zajímavé: takže jakou to má souvislost s lepší (naší) ekonomikou zásluhou vlády?
Prý se vybralo o třicet miliard navíc zásluhou Babiše. A kde jsou ty peníze za vzestup vývozu automobilek? Kde je lepší výběr daní? Lepší výběr by byl zásluhou vlády, kdyby výroba byla stejná a podařily by se zastavit nějaké zlodějny. Ale vážně je lepší výběr tím, že jsme vyvezli víc aut? Nedělá si z nás Sobotka a Babiš šoufky?
Když byla krize a my na západ nevyváželi, poklesla ekonomika o 150 miliard. A to, že západ měl strašnou krizi, prý zavinila ODS. Zajímavá teorie. Ale dobře. Přijměme teorii, že ODS tehdy vládla celé Evropě. Dnes má tedy vláda o oněch 150 miliard navíc, výdaje se zvedly o 126 miliard a ještě si dokáže vláda udělat dluh šedesát miliard, protože jí oněch 150 miliard proti tehdejší ODS nestačí? |
Jak tedy hospodaří tato vláda, když má navíc proti ODS 150 miliard a ještě dělá dluh, pane Sobotko? A co ta podpora vývozu? "Je hezké, že exportéři jásají nad devalvací koruny. Z krátkodobého hlediska je to určitě podnět. Ovšem z dlouhodobého pohledu vede slabá koruna k lenosti, ke snižování inovačních impulsů, produktivity práce či konkurenceschopnosti," uvedl prezident Zeman.
„Centrální banky se dostaly do pasti uvolněné měnové politiky,“ říká Eva Zamrazilová
ČNB se svou uvolněnou měnovou politikou ocitá v jakési schizofrenní situaci. Na jedné straně stále udržuje měnovou politiku rozvolněnou kvůli nízké inflaci, na druhé by měla řešit přehřívání realitního trhu, které tato politika způsobuje. Podle Zamrazilové v tom však není jediná. Tato situace nastala i v Německu a dalších zemích Evropy.
A teď to hlavní: jak se podařil ten západní zázrak, kdy mají lidé najednou peníze, kupují česká auta a stal se z toho dokonce i český zázrak? Inu, západ stejně jako my navýšil dluh, rozhodil lidem peníze helikoptérou, ti si je sebrali a...
Nevěříte?
A budeme se modlit, protože nikdo neví, jak dál. Doslova a do písmene, jak to nevědomky k jinému tématu potvrdil profesor Švejnar: státy jsou daleko víc zadluženější, než před patnácti léty, než před velkou krizí., která byla hrozná. A pokud se krize vrátí? Pak nám nepomohou všechny kostely i s mešitami celého světa. Je konec. A s trochu jinými slovy, ale s naprosto totožným názorem to pan profesor řekl v Otázkách Václava Moravce.
Tak sakra kde je ten zázrak,
když vidíme, že je to obyčejným, selským rozumem pouze mizerný
dluh?
Předešlé
Už se máme úžasně, hlásají titulky vládních socialistických masmédií.
Nejtěžší zločin ČSSD na občanech České republiky s přispěním Babiše a Singera!
Guvernére Singere, Rusnoku, zastavte okamžitě devalvaci koruny! Je to zločin!
Kdo nejvíce zadlužil naši zem? Už nám nelžete, zde jsou fakta!
.
Takže nejen český zázrakVíce na: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/rekordni-kveten-automobilovy-trh-v-eu-vyskocil-o-16-procent-1302273#utm_source=zpravy&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=e15rss#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Komentáře
A co exekuce?
Každá druhá rodina (cca 10 lidí) je zažila a každá čtvrtá má někoho, kdo jich má 3 a více, de-facto nesplatitelné.
Za Kradouska to nebylo o moc lepší.
Kradousek a TOP 09 zastupuje přesně to co mají v názvu. Globální (J)elita. TOP 0.9%
Možná to znamená TOP 0.09%
Cíem EET není zvýšit výběr daní ale zlikvidovat co nejvíc OSVČ.
Chtějí udělat to samé co Špidla s "Minimální daní".
Hrabiš to dělá kvůli likvidaci konkurence.
Nedělka chce tradičně lákat "zahraniční investory".
A co potřebuje "zahraniční investor"? V prvé řadě NIŽŠÍ MANAGEMENT.
A na to se ideálně hodí zkrachovalí OSVČ. Umí učetnictví, mají kontakty, umí se ohánět, řídit lidi, na PC nehrají hry a neFeisbukují, ...
Není to "Sociální demokracie" ale "Strana sociální demagogie".
Přemnožená "Zmrdokracie".
Na hradě v Telčí je vytesán citát: "Lepší je být malým pánem, než velkým sluhou".
Ale tenhle životní postoj Socani nenávidí.
Hrabiš je jiná třída. Na Inetu najdete citát z jeho policejních odposlechů k nějakému tunelu: "Žid s Židem se vždycky dohodne ..."
U Hrabiše se jedná o "Židovskou kolektivní strategii". Podpořit své souvěrce ze Sinagog - exekutory, právníky, lichváře, spekulanty, ...
Protože "Bůh jsou peníze" a "Gojímové jsou dobytek" který má živit parazity.
A predvolebni socialni slibotechna se roztaci:
ČSSD sází na jistoty. Naláká voliče na jízdné zdarma pro žáky a seniory
http://zpravy.idnes.cz/cssd-laka-volice-...
Budeme mit opet pastelkovne nebo podobne nesmysly?
Sobotka zmínil i hospodářský růst, který podle něj musí zvýšením své životní úrovně pocítit i lidé. Premiér zrekapituloval chystaný nárůst platů lékařů a zdravotních sester, učitelů i dalších zaměstnanců veřejného sektoru. „Vysíláme tím jasný signál do zbytku ekonomiky,“ uvedl.
Podle něj je nutná i změna systému valorizace penzí, které by od ledna měly být zvýšeny nejméně o 200 korun, a zvýšení minimální mzdy aspoň na 11 000 korun.
„Naše země prosperuje a je důležité, aby to cítili i lidé v regionech,“ dodal Sobotka.
Soudruhu trole zalez!
Socan bande koupila Altnerův 5 miliónový dluh, ale zaplatit 338 miliónů nemusí. Jasné ,když ústavnímu soudu vládne socanský a komunistický nadčlověk Rychetský. O ČSSD jsem nikdy neměl valného mínění, ale, tohle předčilo všechno. ONI, nadlidi, nemusí dodržovat zákony, ale MY, lůza, musí. Opravdu charakterní šmejdi nám to tvoří zákony. Neskutečné co si dovolí. Doufám, že se jim to při volbách vrátí.
Máte pravdu jsou to nadlidi....http://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=16760... a své opičky potřebují jednou za č roky...pak na ně kašlou...
Přestaň lhát o ČSSD.
Kdo lže, ten i krade.
V článku jsou zcela jiná fakta a ČSSD dělá vše podle zákona a zákony dodržuje.
https://www.novinky.cz/domaci/407536-css...
"Poté se přihlásilo hned 18 věřitelů, kterým Altner dlužil peníze.
Strana zaplatila dvanácti z nich zhruba deset miliónů korun.
Nejvyšší soud vyhověl námitkám ČSSD a začátkem června odložil vykonatelnost původního rozhodnutí. Strana proto s úhradou dalších dluhů přestala."
A nejvíce kradou socani- šuplíkový jirka, ráth. svoboda, palas...mám pokračovat...
Soudruhu trole nelži!
Tak už i zde k vůli čssd se musí cenzurovat...http://byznys.lidovky.cz/kritika-martina...
Nemáte to nějaké popletené?
Copak ČSSD vlastní Mafru a potažmo Lidovky?
Soudruhu trole nelži!
On ten socan troll ten článek vůbec nečetl o čem toje....
Lidé přestávaji Sobotkovi a spol ty jejich vymyšlená čisla o prosperitě baštit a místní sranda trolík 'opus111' se to snaží zachránit bojovným tapetováním čirých nesmyslů :-)
@opus111, Vy píšete ve svém včerejším příspěvku o saldu běžného účtu: "Opět vidíme stejný vývoj. Žádný cyklus se nekoná." Mně tedy připadá, že nějaký cyklus tam je (viz graf) a shodou okolností celosvětová konjunktura vyšla na dobu vládnutí ČSSD. A ty poslední tři roky jsou pod vlivem devizových intervencí.
Graf:
http://www.cnb.cz/cnb/STAT.ARADY_PKG.VYS...
Pravda Pravda.
Já jsem nepsal o saldu běžného účtu ČNB.
Uváděl jsem saldo Export / Import.
Saldo účtu ČNB je zcela něco jiného a je to předvším jen vnitřní účetnictví ČNB, jehož výsledek ovlivňují především kurzové rozdíly. Učitě jste si z grafu všimnul, že ČNB měla dlouhodobě zápornou bilanci, která se odvíjí hlavně od kurzových rozdílů, jelikož koruna dlouhodobě posilovala a působila ČNB účetní ztrátu (zatímco saldo export import má od roku 2004 už jen kladnou bilanci a v úplně jiných cifrách). Na grafu je jasně vidět, že po intervencích v listopadu 2013, kdy koruna oslabila, tak ČNB zcela smazala své ztráty za předešlé dvě desítky let a dostala se dokonce do plusu. Tedy výsledek této bilance nemá vůbec nic společného s nějakými ekonomickými cykly v zahraničí.
Zdejší liberálové se zaklínají tvrzením, že ekonomika ČR je závislá na ekonomických cyklech exportu z ČR.
Uvedl jsem tedy jak čísla za Export, tak také čísla za Saldo a také výdaje za konečnou spotřebu domácností.
Místní liberálové tvrdí, že ekonomika ČR je závislá jen na vývoji ekonomiky v zahraničí a údajně export z ČR probíhá v jakýchsi cyklech. A údajně ani Kalousek ani Sobotka nemůže nic ovlivnit, prostě se jim to tak nějak jen přihodí, dokonce prý i navzdory Sobotkovi. :)
Ale ty čísla exportu žádné cykly nedokládají.
Ty čísla dokládají zcela jasný fakt, že mírny pokles exportu v roce 2009 byl na straně HDP bohatě kompenzován nárustem salda o 70 miliard.
Vtip je v tom, že od roku 2009 se lidem zastavil růst životní úrovně a postrupně si za stejnou útratu přinesli domů stále méně zboží, jelikož inflace hrála tvrdě proti domácnostem.
V roce 2010 už se export vrátil na vyšší čísla než v roce 2008 a dále se export zvyšoval a přesto spotřeba domácností ČR stagnovala, lidé to cíliti velmi silně, jelikož v té době byla docela vysoká inflace kolem 2,7% v průměru, zboží zdražovalo, ale lidé nemohli více utratit, neměli z čeho, protože Kalousek všechno škrtil.
Proto závěr je jednoznačný, žádný ekonomický cyklus se v ČR nekoná a za nedobrý ekonomický vývoj v letech 2010-2013 nese plnou odpovědnost Kalousek.
Nene, graf je v pořádku, to je úplně normální saldo běžného účtu platební bilance ČR, tj. export a import zboží, služeb, výnosů, běžných převodů. Platební bilance Běžný účet. ČNB má na svých stránkách národohospodářské statistiky a využívám je k vytvoření grafu, aby to bylo zřetelnější.
Došlo asi z Vaší strany k malému nedorozumění. ;-) Nevadí. :-D
Já vám nikdy netvrdil, že ten graf co jste uvedl, že to není saldo běžného účtu.
Já píšu, že jsem uváděl saldo = export mínus import.
Saldo vývoz dovoz se počítá přímo do HDP, zatímco saldo ČNB se nepočítá nikam.
Jestli to nejste schopen pochopit, více už pro vás není možno udělat.
K žádnému nedorozumění z mé strany nedošlo!
Saldo export mínus import neustále stoupá a nyní je kolem plus 280 miliard.
Zatímco bilance účtu ČNB byla dlouhodobě v mínusu a nyní po intervencích je v plusu kolem 15 miliard. Což jsou zcela jiná čísla.
Jste jen manipulátor a provokatér!
Soudruhu trole zalez!
Tak Kalousek škrtil, ale dělal dluh.Snížil platy, ale měl naopak v krizi zvýšit, ale zmenšit dluh. Excelentní machrovina. Nebo volovina? ČSSD dokázala: vyvážet stejně jako se vyváželo dřív, ČSSD stlačila inflaci na nulu přestože to zatím žádná strana nedokázala ani slavný FED, a přestože se zvedaly úspory, které dnes lidé utrácejí, tak žádné neměli a přesto ČSSD tvrdila, že neutráceli ze stachu před kalopuskem. A pak ve dne byla tma a v noci světlo a byla veliká inflace, prý 2,7%, což doufají světové banky, že se kolem 2% vrátí, ale pro tohohle trotla je to tragédie, tak to ECB a FEDu zakáže Sobotka. A vše to doloží čísly, které sice spolu nesouvisí, ale tenhle případ fanatický to zvládne. Sečte psí ocasy, přidá pět okurek a cesta na mars je otevřená. A mohlo by nám tohle pako vysvětlit, proč tak zoufale tisknou na západě peníze, když inflace nula je skvělá? Je pravdou, že bude stojedenáctka šéfovat světovým bankám? Bože, ty to vidíš. A prý Bóža rozdal na západě peníze a tím podpořil světovou ekonomiku. Prodal svůj byt z náhrad, které nakradl?
Kalousek škrtil a přesto dělal dvojnásobné dluhy. A ty to pořád nemůžeš pochopit, co? To je to zaslepené liberální myšlení.
Kalousek si podřezal příjmy Topolánkovým Batohem, kdy především snížil daně korporacím a bankám. Zastropoval odvody a jiné další nesmysly, ani nemá smysl to všechno vypisovat.
Pak mu těžce chyběly finance. Tak začal škrtit obyčejné lidi. Nezvedal minimální mzdu, snižoval výdaje na armádu a zvýšil DPH, nevalorizoval v plné výši důchod a nezvyšoval platy státním zaměstnancům. Že škodil ekonomice ČR zcela vědomě účelově dokazuje fakt, že současně vytvářel nadstandardní finanční rezervy, které v té době neměly vůbec žádný smysl, jen cíleně poškozovaly ekonomiku. Bylo to zadání jeho amerických páníčků, kterým oddaně Klousek slouží.
Prostě je to zcela jednoduché, jenže ty to v té tvé liberální omezenosti nikdy nebudeš schopen pochopit!
Kdyby neprovedli tu volovinu s Topolábnkem, tak by nemusel dusit lidi a měl by výnosy z odvodů a z daní a normálně by fungoval.
Sobotka se daněmi držel raději dále od maximem a vždy na levé straně Lafferovy křivky, kdežto Kalousek s Topolánkem udělali fatální chybu a rok 2009 zlomil české ekonomice vaz na dalších pet let.
Dostali se rázem na pravou stranu Lafferovy křivky a bylo po ptákách.
Prostě, je vidět, že ekonomice vůbec nerozumíš a ještě ze sebe děláš chytráka myslíš si jak jsi vtipný.
Přitom jsi jen Liberál, který nic nechápe!
Opus111, ty jsi snad sám veliký Míra.
Soudruhu trole nelži tady!
Soudruhu trole zalez!
A je to venku....socanské firmy...http://www.parlamentnilisty.cz/arena/mon... tak proč ho socani do té rady volili....
Počty lékařů i sester loni rostly, vyšší platy měli ve státních zařízeních
Loni pracovalo v tuzemském zdravotnictví 41 292 lékařů a 83 258 sester. Jejich počty se meziročně mírně zvýšili. Ministerstvo ve čtvrtek zveřejnilo nejen výsledky sčítání zdravotníků, ale i průměrné platy. Lékaři ve státní nemocnici si tak podle dat na 66 373 korun, v privátním zařízení to bylo 58 828 korun měsíčně. Meziročně se jejich počet zvýšil o 561.
Podle dat, jež shromáždil Ústav zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS), ale přibylo také sester, meziročně o 406. Ve státní nemocnici měly sestry 30 866 korun měsíčně, v nestátní 25 434 korun.
Tak proč se tam chovaj k obyč pacoš jako hovada vás se to netýka!!!
Asi mají moc velké platy. Kalouska na ně! Kalousek by jim dal 12 tisíc, všichni by utekli do Německa a na pracáku by měl 630 000 lidí bez práce. Nevybral by na odvodech, tak by zvýšil daně. Státní dluh by se zdvojnásobil, ale Klousek by z toho vyžongloval vynikajícím "skrukturálním deficitem" :)
Už se prober Doga Malor !!!
Už ti tečou nervy, co trole!
Soudruhu trole zalez!
A odborník od socanů shodil stížnost proti čt https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016... a jakpak dopadla jeho problém s akci olovo..
Zeman poznal co je Šarapatka za křiváka a proto ho vyhodil z Úřadu vlády.
Na to Šarapatka vystoupil z ČSSD a zcela opustil polititiku a dávno není členem ČSSD.
Takže psát, že "odborník od socanů" je nesmírně hloupé a manipulující.
Opět to ukazuje na SEKTÁŘSKÉ myšlení.
Soudruhu trole zalez!
A sralbotka je proti tomu.. napřed nalákali voliče na restituce a pak je zradili...http://www.parlamentnilisty.cz/arena/mon...
Voliči zradili sami sebe, pokud bychom už chtěli psát o zradě.
Voliči věděli, že ČSSD je proti církevním restitucím a ČSSD chtěla restituce zcela zrušit, ne jenom zdanit.
Jenže většina voličů s tímto postupem nesouhlasí a dali své hlasy jiným stranám než ČSSD.
ČSSD uzavřela s Lidovci a s ANO koaliční smlouvu, kde si Lidovci vymínili, že se církevní restituce už nebudou otvírat.
Takže "kubíku" je třeba se více zajímat o okolnosti, než tady začneš psát nesmysly.
Soudruhu trole zalez!
Z reakcí na mé příspěvky, kde jsem použil zcela jasná a relevantní ekonomická data, která si mimochodem může každý zkontrolovat a najít zde " http://apl.czso.cz/pll/rocenka/rocenkavy... ", je zcela patrné, že nikdo nebyl schopen prokázat ekonomické cykly v ČR.
Reakcí byly buď jen urážky nebo fantazírování a odvádění pozornosti předkládáním různých návrhů úmyslně přetažených do extrémů, což je poměrně známý komunikační faul.
Návrhy typu, ať Sobotka zvýší platy desetkrát a potom hned stokrát a už hned předeženeme USA, tak to působí, že pisatel příspěvku vůbec netuší o čem je ekonomika státu.
Každý dramtický zásah je zcela nepřípustný. Ekonomika nejlépe pracuje s drobnými stimuly, které je teřba vyvažovat doslova na miskách lékarnických vah a vědět přesně kam cílím.
Princip nabídky a poptávky platí objektivně. Firma může mít enormní výrobní kapcity, ale pokud není kdo by ty výrobky kupoval, tek je to k ničemu. V každé ekonomice je koupěschopná poptávka alfou a omegou úspěchu. Jediný kdo to nepochopil je Kalousek. Začal lidem škrtit příjmy a dostal se do problémů a vyrobil astronomickou nezaměstnanost 630 000 lidí bez práce a k tomu zadlužil stát dvojnásobným tempem, než to udělala ČSSD. Kalousek chtěl dokázat, že kozu odnaučí žrát a těsně před tím, než se mu to podařilo, tak koza chcípla.
Další zajímavá úvaha v příspěvcích byla, proč tedy Sobotkův přistup nenásledují všichni na světě. Ale oni to v mnoha zemích dělají tak jak to dělá Sobotka. A současně v některých zemích vítězí liberálové, kteří dělají pravý opak a vedou ekonomiku do záhuby, jako v ČR Kalousek.
Ještě prozradím, že to celé je poue hra nadnárodních elit, kdy tímto střídáním stráží udržují danou oblast nebo ekonomický region na zvolené úrovni spotřeby.
Předložil jsem vám velmi významné informace a pokud je pochopíte a přijmete, tak máte možnost tuto hru nadnárodních elit odmítnout.
Jenže spíše to vypadá, že vás již mají psychologicky zpracované, abyste vyřvávali proti Sobotkovi a tím abyste umožnili střídání a nástup liberálů.
Chováte se jako ovce, kterým není pomoci.
Soudruhu trole zalez!
Za tu servilnost vůči ČSSD a Eurohujerům si to plně zaslouží....ředitel českééé televize dostane 2,3 miliónů.
Už se ví jak zaplatí čssd svůj dluh altnerovi..bude to přes plzeň a proto české dráhy zaplatily další penízky za lokomotivy..... http://pravyprostor.cz/uz-jde-opravdu-do... už to prý štěbetají vrabci v lidovém domě...
Vždyť to poudam, že ozubená pleš ČSSD Bohouš je génius. Zvedne platy státním zaměstnancům na desetinásobek a přeskočíme Rakousko. Zvedne platy státním zaměstnancům na stonásobek a předeběhneme USA a Německo. Tak jednoduché, geniální a ten bib Kalousek na to nepřišel. Tak tady je jádro pudla a co teprve kdyby dal Bohouš ozubená pleš s Marksovou dal každýmu státnímu zaměstnanci měsíčně milion, to bysme už ve světě neměli konkurenci a i pomocní by brali půl milionu. To je fištrón, ten náš ČSSD Bohouš.
No a pak ČSSD nařídí, že každý, kdo má v portmonce peníze, musí jít do obchodu a utratit je. A rázem i HDP bude né 50%, ale 50%, nebo 500%! Jak úžasný.
Jenom malá otázka: púroč tak jednoduchou věc neudělá každá vláda na světě a raději si pěstuje žebráky? Jakoby tady něco nesedělo a co to je, co to je, co to jéééé?
Ona si pěstuje oporu státní dobře placený uředník a podobně nepude proti nim táhne snimy.
Sobotka, Dienstbeer, Valachova, to je vase vizitka volicu CSSD. Doufam, ze priste uz si date u voleb vetsi pozor, abyste nevolili takovou sebranku.
Bohousek se zacina lisat a kupovat volice, blizi se volby:
http://zpravy.idnes.cz/pevna-cast-platu-...
A tady to vidíme a tady je ten problém, tady je ten zakopaný pes!
VÝDAJE NA KONEČNOU SPOTŘEBU DOMÁCNOSTÍ!
2003 - 1 390 394
2004 - 1 481 541
2005 - 1 544 679
2006 - 1 631 011
2007 - 1 749 455
2008 - 1 887 029
2009 - 1 890 858
2010 - 1 919 942
2011 - 1 957 476
2012 - 1 970 568
2013 - 2 001 435
2014 - 2 041 514
2015 - 2 102 164
Vidíme jak vždy prudce stoupají výdaje domácností za vlády ČSSD, ať už je to rok 2003-2006 nebo 2014-2015
Pravicovým vládám extrémně stagnovaly výdaje domácnosti na konečnou spotřebu. Co navýšily pravicové vlády za 6 let, to navýšil Sobotka za 2 roky. A to je to tajemství úspěchu. Žádné cykly. Prostě dát lidem více do peněženky, aby mohli více nakupovat. To dá lidem práci, ti se přidají ke spotřebě a celé to fičí jako rychlík.
Kdežto Kalousek to dusil a nesypal pod kotel. Ještě k tomu zločinně převáděl peníze na tvorbu nesmyslně vysokých finančních rezerv. Ale do médií teď hlásá, že rezervy se mají dělat v době hojnosti a ne v době krize.
Kalousek je ekonomický zločinec a měl by být postaven před tribunál a měl by se zodpovídat z devastace ekonomiky ČR v letech 2008 - 2013.
Soudruhu trole zalez!
Opus 111: Ozubená pleš ČSSD Sobotka má správnou strategii. To by měl dělat každý podnikatel: zvednout platy na desetinásobek svým zaměstnancům, ti si nakoupí zboží, co vyrobí, další měsíc zvedne na dvacetinásobek a jeho zaměstnanci udělají totéž, až budou všichni nejbohatší z týhle firmy ve světě. Fakt geniální, takový socialistický - průlomový.
Takhle ne pane, je vidět, že nerozumíte ekonomice. To byste takzvaně přehřál ekonomiku a došly by vám zdroje.
Jsou regulační ekonomické nástroje, kterými tu ekonomiku můžete uregulovat na nějakém přijatelném růstu, bez přehřátí, v rozmezí 2-4% HDP ročně.
Tento růst držel komunistický režim celých 40 let a měl vynikající výsledky.
Ještě ani v roce 2016 jsme nedosáhli na ekonomický výkon komunistického režimu v roce 1989.
V roce 1989 bylo HDP kolem 570 miliard, při deflátoru 10 je to dnešních 5 700 milird a my jsme na 4 500 miliardách.
A tento pokles je díky zločincům jako je Klaus nebo Kalousek. Tito lidí by měli být postaveni před lidový tribunál a souzeni za ekonomické zločiny, kterých se dopustili na českém národu.
jedna věc je za kolik se toho vyrábělo a druhá CO se vyrábělo. Bez trhů o které jsme nevyhnutelně přišli bysme dnes neměli co vyvážet.
Vše, co jsme vyráběli bylo konkurence schopné. A proto dostal Klaus zadání, aby toho co nejvíce zlikvidoval.
Největším přínosem byly velké investiční celky jako například dálnice D1, Vltavská kaskáda, letiště Praha, Nová Huť, Temelín, Gabčíkovo, výstavba mnoha set tisích panelových bytů, které dnes koupíte za milióny.
Tak mi tady nevykládejte, co a za kolik a jestli něco bylo nebo nebylo konkurence schopné.
Vše mělo mnohem větší kvalitu než dnešní čínské šmejdy!
Tatry vyhrávaly světové soutěže, Tesla byla schopná už v roce 1985 vyrýbět vlastní technologií procesory, musela si koupit licenci jen na obvodové řešení. A zkuste si něco najít, co musíte ovládat za technologické procesy, abyste byl schopen vyrobit i velmi jednoduchý procesor.
Je to obrovské téma a vůbec nemám chuť se do něj pouštět, jelikož buď jste mladý nebo liberál a to je vždy průšvih. :)
Soudruhu trole zalez!
Soudruhu trole zalez!
To neni o přehřátý ekonomice ale vo tom perpetum. Je vidět, jaký jsi trouba. V Itálii měli miliony lir a pak dali nuly pryč. Nech toho, dělaj si z tebe srandu a ty nic nepochopíš. Přehřátá je ze státních výdajů, kdy se nestačí vyrábět a nestačí strojový park či množství lidí. . Jdi už spát.
A zde uvádím čísla o saldu, tedy pro neekonomy rozdíl Export a Import.
2003 - -33 740
2004 - 24 884
2005 - 76 682
2006 - 96 254
2007 - 93 892
2008 - 87 078
2009 - 152 336
2010 - 122 518
2011 - 158 849
2012 - 199 795
2013 - 236 205
2014 - 286 297
Opět vidíme stejný vývoj. Žádný cyklus se nekoná. Drobné zhoupnutí za rok 2010, ale stále jsou čísla dvojnásobná než v roce 2006, kdy Sobotka předával ekonomiku v růstu 6,8% HDP! A saldo rostlo výrazně až do roku 2013, ale pravicové vlády byly v ekonomické stagnaci. Jak je to možné?
Tak kde je problém?
Soudruhu trole zalez!
Všichni, co se zaklínáte ekonomikým cyklem v ČR jste úplně slepí, pokud nevidíte, že export neustále stoupá a žádný ekonomický cyklus se nekoná.
Zde jsou čísla za export od roku 2003 do roku 2014. Data exportu jsou v miliónech Kč. Jsně je tam vidět drobné zhoupnutí v roce 2009, to je objektivní, ale již v roce 2010 měla ČR o 70 milird vyšší výkon exportu než v roce 2008. Přesto ekonomika pravice stagnovala až do roku 2013, přestože export docela významně každý rok stoupal.
Tak kde jsou ty cykly?
2003 - 1 325 915
2004 - 1 766 972
2005 - 2 046 807
2006 - 2 311 465
2007 - 2 576 724
2008 - 2 570 700
2009 - 2 329 418
2010 - 2 645 451
2011 - 2 911 451
2012 - 3 127 889
2013 - 3 183 857
2014 - 3 609 841
Žádné cykly se nekonají, prostě jen neznáte ekonomická data.
nkdo
opus111, takhle to přece nemůžeš stavět. To je prostě cyklický vývoj, teď je celosvětově konjunktura, akcie na maximech, úrokové sazby na minimech... Dnešní zadlužení českých domácností hypotékami se zase v budoucnu projeví negativně.
Jinak jasně, že Kalousek fiskálně ekonomiku přiškrtil, ale na druhé straně ekonomický růst 4,5 % těžko přičítat zásluhám Babiše a Sobotky. Nevidím nic, čím by se na tom podíleli kromě štědrého zvyšování platů politiků a přebujelých státních zaměstnanců a zvyšování dotací a grantů do neziskovek.
Toho blba 111 nikdo nezastaví nic. On vážně nechápe, proč se píše o minimální mzdě agenturách, on vážně nechápe, že víc peněz je i turistika, auta a když se zadlužují, tak za dluh nakupují. Nechápe, že když se natisknou nepodložený peníze, tak se žije na dluh a chvíli dobře. Prostě socialistické zdroje jsou, říká ozubená pleš Sobotka po Špidlovi. A 111 oposum to papouškuje.
Bere luxsusní apanáž a ktomu různé výhody.
Pane, musím se jenom smát tomu, jak vy se cíte, že právě jen vy všechno chápete. :)
Samozřejmě, že více peněz je i turistika nebo auta. Ale to můžeme jednoduše napsat, že všechno co si lidé koupí, tak se počítá do HDP.
Jestliže průměrná mzda je vyšší o 2 700,-Kč, tak při 5 miliónech pracujících to znamená každý měsíc:
5 milionů x 2 700,-Kč = 13,5 miliardy navíc, každý měsíc
12 x 13,5 = 162 miliard ročně
Jak vidíte, tak do ekonomiky jen na vyšších příjmech pracujících ročně proudí o 160 miliard více, což hravě pokryje růst položky "domácí spotřeba".
Musím se opravdu smát, jak žalostné jsou vaše schopnosti vidět věci v souvislostech a patřičných proporcích.
Nesmíte si k tomu baráku lehat, musíte se postavit, jak vám doporučuje pan Pokorný. Jinak máte zcela zkreslenou perspektivu.
Občas je dobré udělat i nějaký výpočet. :)
Ale klidně si dále žijte ve své vyjímečnosti, že já jsem blb a vy jste ten inteligentní a vše chápající. :)
Soudruhu trole zalez!
4,5% ze 4000 miliard je 450 miliard.
Jestliže 200 miliard jsou investice z kvalitně připravených projektů na které dostal vláda také dotace, tak nevyjkládej, že jsou to nějaké cykly! Ty peníze mohl mít i Kalousek, ale na projekty se vykašlal.
Dále je tady 50 miliard na kurzových rozdílech ČNB z exportu. Pomohlo to nakopnout výrobu a i když ČNB vystoupí z intervencí, tak už to ekonomiku nezabrzdí.
160 miliard růst "domácí spotřeby, to jsou ty zvýšené platy, vyšší minimální mzda a k tomu 240 000 lidí našlo novou práci, což je výsledek také masivní podpory zaměstnanosti na který tlačí úřad paní Marxové.
Tak mi tu nevykládek o nějakých cyklech. :)
Buď moje komentáře nečteš, nebo jim nerozumíš.
Klíčová k pochoopení je sktruktura HDP výdajová metoda.
Jsou jenom cykly ˇvláda Pravice " (ekonomika jde to do kelu) x ČSSD (ekonomika prosperuje). žádný jiný cyklus v ČR doposud nebyl.
Soudruhu trole zalez!
Omlouvám se za ten zdánlivě klamný úvod.
4,5% ze 4000 samozřejmě není 450.
40 x 4,5 = 180
Měl jsem v hlavě růst za dva roky 2014 + 2015. A vše se samozřejmě vztahuje na období 2014 + 2015.
Ekonomové to jistě ihned i takto správně pochopili.
Soudruhu trole zalez!
Vemte si je domu, pokrikovali lide na Valachovou v Chrastave kvuli zrusene polepsovne.
CSSD totalne nezvládá situaci.
http://zpravy.idnes.cz/valachova-v-chras...
A hlavně přímo na ministerstvu podporuje švarc systém a přitom má proti němu bojovat...
„Poslouchám tady šíření paniky, nepravd a lží. Ráda bych připomenula, že každý třetí chovanec byl v době kontrol na útěku. Proč se neptáme, jaktože byl každý třetí na útěku, a jak je možné, že se to v jiných zařízeních neděje?“ řekla Valachová.
„Poté, co jsem vás vyslechla, nepochybuji ani na vteřinu, že jste dobře věděla, proč jste rezignovala,“ dodala směrem k bývalé ředitelce Markétě Sochorové. „V daném zařízení se nenachází ani devianti ani vrazi, natož sexuální devianti,“ připomněla.
V Ústavu bordel na entou, ale ČSSD prý to nezvládá. :)
Ty jsi skutečně provokatér "gogo". :)
Soudruhu trole zalez!
Ty útěky jsou teď za řiditelky prozatímnï ČSSD!
No to jste tu odpoved vzal nejak zkratka. Poslouchejte, nejak to flakate.
Tak a znova a aspon 5 dlouhych odstavcu ... Ctrl+C a Ctrl+V
Váš problém pane Pokorný je v tom, že nechcete přijmout fakta. Většina ekonomů se shoduje v tom, že Kalousek jako ministr financí zavedl příliš velkou finanční restrikci a podlomil koupě schopnou poptávku. Proto stagnovala 4 roky 2010-2013 "domácí spotřeba, která se přímo počítá do HDP.
Nechcete přijmou fakt, že Kalousek na krizi v EU nereagoval správně a situaci zhoršil do té míry, že se s tím pravicové vlády nebyly schopny vypořádat až do konce roku 2013, kdy HDP neustále stagnovalo a navíc pravicové vlády vygenerovaly šílenou nezaměstnanost 630 000 lidí bez práce, právě proto, že nebyl odbyt a proto firmy omezovaly výrobu. Do toho Kalousek neustále lhal, že se nesmí zvýšit minimální mzda, protože by to znamenalo vyšší nezaměstnanost.
Sobotka zvýšil minimální mzdu a 240 000 lidí našlo novou práci!
Prostě na co Kalousek sáhnul od roku 2009, to bylo špatně.
Dále je tady takzvaný Topolánkův Batoh, kterým si pravicové vlády podlomily daňové příjmy prakticky ode všech, nejvíce však od korporací a bank. Stačilo pak drobné zaváhání ekonomiky v roce 2009 (přopomínám že už v roce 2010 byl export zpět na číslech 2008 a dále export rostl a nebyl důvod prodlužovat krizi) a rázem se dostal výběr daní na pravou polovinu Lafferovy křivky a bylo zaděláno na velký problém.
Toto se nikdy nemohlo Sobotkovi stát v letech 2003-2006, protože bylo takzvané progresivní zdanění.
Soudruhu trole zalez!
Jelikož Babiš blokuje návrat k tomuto typu zdanění, bylo nutno se dostat z problému pomocí masívní podpory koupěschopné poptávky. Jednak tím, že se nebudou zbytečně vytahovat lidem peníze z kapes nesmyslnou důchodovou reformou, takzvaným II pilířem (to byl skrytý Kalouskův tunel, který mohl mít nedozírné následky pro ekonomiku ČR), dále různé regulační poplatky a také zbytečně nízkou minimální mzdou.
Vláda rovněž zavedla masivní podporu vzniku nových pracovních míst, dále masivní investice, ale ty investice to není jen o penězích, to musíte připravit ty projekty, proto je to zásluha Sobotkvy vlády, že investice zvedly HDP. Klaousek ty peníze také mohl mít, ale nepřipravil ty projekty.
A v sumě se to všechno sečetlo a je tady vynikající ekonomický výsledek. A já se na ten dům dívám normálně ve stoje. To spíše vy k němu leháte a chcete ty výsledky vidět jinak než je realita.
Vše co jsem výše popsal je čistě mé vlastní pochopení a odnikud neopisuji, proto mne nemůžete obviňovat z nějakého tapetování, to je od vás nehorázný podraz, že mne takto nálepkujete, že jsem nějaký tapetář.
O správnosti výsledků a interpretací mých ekonomických průzkumů jsem se přesvědčil tím, že ke stejným závěrům došla například docentka Ilona Švihlíková, kterou jistě nebudete podezřívat, že nemá ekonomické vzdělání nebo, že tapetuje.
Připomínáte mi toho Hlávku ze Svobodného Vysílače, který se bavil s poslucahčem, který předkládal jasná ekonomická data z ČSÚ a Hlávka, když už nevěděl kudy kam, tak řekl, že vše je zfalšované. A když mu posluchač řekl, tak ať Hlávka předloží svá data, tak Hlávka řekl, že žádná nemá, že má také jen ty z ČSÚ, ale že tam je to zfalšované. Prostě SEKTÁŘSKÉ myšlení. Uzná jen to, čemu sám chce věřit.
Soudruhu trole zalez!
PS
Že ČNB davalvací pomáhá ekonomickému růstu a potažmo snižování nezaměstnanosti, tak to tvrdím od saného začátku intervencí a neustále jsem za to byl peskován a dávali mi červené body a že jsem vůl a idiot a že chlastám a beru prý drogy a podobné nechutnosti. No budiž, někteří lidé se neumí chovat.
Kurzový rozdíl pomohl HDP asi o 40 miliard, což při růstu 200 miliard za rok 2015 znamená asi 1% HDP. Rozhodně však se neukazuje, že by firmy díky tomu nějak lenivěly nebo neprojektovaly nové nápady apod. Ba přesně naopak!
Je vidět, že hledají nové trhy, zaměstnávají nové pracovníky a kupují strojní vybavení, proto také roste zahraniční dluh na současných 3 170 miliard. Zeman nemá ve všem pravdu a v ekoniomice se také dopouští chybných predikcí. Stačí, jak se Sobotky významně ptal v parlamentu, kde že Sobotka chce na všechno vzít peníze. A vůbec nepochopil, že je vše jedno po druhém. A Sobotka mu ukázal, že dokáže nastartovat ekonomický růst a bude mít peníze na všechno. A v roce 2015 byl výběr naprosto enormní.
Z těch článků, které pane Pokorný píšete o ekonomice je jasné, že ekonomice vůbec nerozumíte, navíc jste zaslepen liberální pravicovou ideologií.
Já se pane Pokorný opravdu nechci dočkat toho, že tady zase bude vládnout Kalouskovi podobný šlendrián, který bude lidi dusit pod krkem a bude při tom tvrdit, že bojuje proti zadlužení a ve skučnosti bude sekat biliónové zadlužení, jak to nechaly po sobě pravicové vlády.
Já chci aby tady vládli lidé jako je pan Sobotka nebo Mládek nebo Chovanec, kteří ví jak se dělá kvalitní ekonomika a lidí pak mají více v sáčku na výplatu. To je pro lidi podstatné.
Soudruhu trole zalez!
Pane OPUS 111, na vaše tapetování pro veřejnost jednou odpovím a pak vám to překopíruji, když vaše tapetování bude neúnosné. Tak tedy, proč je tato vláda nejhorší od roku 1989. (A ukazovat, co píše tisk Babiše je absurdní) Každá rovnice, každý ch
emický postup má své hranice a podmínky, za kterých platí to a to.)
V našem případě je spor o to, zda dům, který má pět pater a délku jednoho kilometru za vašich podmínek, že si k němu LEHNETE, budete nadšeně tvrdit, že má výšku jeden kilometr. Nemá. Bude stále vysoký pět pater a šířka bude kilometr.
A nyní k tomu, co nedokážete naprosto pochopit a ČSSD si z vás dělá legraci. Rámcově v číslech máte pravdu, přesně to kontrolovat nebudu. ALE!
To, co píšete, by mohlo platit za těchto podmínek: kdyby krize byla zaviněna vládou ODS, okolí by šlapalo a na západě by krize žádná nebyla. Neboli vnější zavinění nula.
Toto neplatí v okamžiku, kdy krize je přivlečena zvenčí, vláda to ovlivnit nemůže a dělá jenom ochranné kroky k co nejmenším škodám na vnější krizi. Pokračování.
Zda strašná krize byla vnější a sem byla zavlečena, nebo to zavinila vláda Nečase s Kalouskem nechť si každý čtenář najde sám a s vámi se o tom přít nebudu. Odmítám trávit čas planými diskuzemi o ničem. A druhá věc je také jasná: za podmínky, že by bylo hodně práce přirozeně a Marksová sem nyní netahala (s Babišem) zaměstnance pracující šest dní v týdnu a nemající nárok na dovolenou polskými a slovenskými agenturami, nemusela by vláda nucene zvedat minimální mzdu a dělat si nějaké zásluhy. Protože však nejsou pravidla a vláda to dělá katastrofálně, musí si pomáhat nějakými obezličkami. Prostě je totálně neschopná a Sobotka by měl odstoupit. Dále vládě pomáhá ČNB devalvací, což bylo dobré v začátku a píši to stále, ale dlouhodobě je to zločin. Píše to nyní už každý. Ale vláda si tím pomáhá a opět to vydává za svůj úspěch. Je to lež podvod neschopné Sobotkovy vlády. Takže ta čísla by mohla být ucházející, pokud by krize byla zaviněna Nečasovou vládou. Pokud strašná krize přišla z USA a ze západu, jsou strašná a podvodná. Přeberte si to jak chcete, toto je pro ostatní. A tím moje diskuze končí. Tečka.
Zcela famózní výsledky Sobotkovy vlády chrakterizuje následující článek na stránkách mfr.
Tyto výsledky jsou srovnatelné pouze s famózním vysledkem vlády ČSSD v letech 2003-2006.
Je vidět, že Sobotka to prostě umí!
Ale podle některých pravicových voličů jsou to samozřejmě všechno podvody a všichni si na ministerstvu financí lžou do vlastní kapsy a čeká nás kolaps a hrůza hrůz a je třeba svrhnout tuto neschopnou vládu. :)
http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-z...
Přes rekordní investice a kompenzaci úsporných škrtů bylo dosaženo nejnižšího deficitu veřejných financí v novodobé historii České republiky a nejvýraznějšího poklesu úrokových výdajů.
Na základě dnes publikovaných údajů Českým statistickým úřadem činil v roce 2015 deficit vládního sektoru 18,7 mld. Kč, tedy 0,4 % HDP. Tím překonal v dostupném způsobu vykazování i doposud nejnižší deficit z roku 2007.
Rok 2015 byl charakteristický vysokým nárůstem daňových příjmů včetně pojistného na sociální a zdravotní pojištění. V akruálním vyjádření vzrostly o více než 95 mld. Kč, čímž značně předčily očekávání. Tento výsledek byl dosažen i přes snížení sazby DPH na léky, knihy a nenahraditelnou dětskou výživu, znovuzavedení daňové slevy pro pracující důchodce, obnovení plné valorizace důchodů včetně kompenzace za období úsporných opatření, navýšení daňového zvýhodnění pro rodiny s více dětmi či vrácení daně z emisních povolenek.
Na výdajové straně se podařilo domácími a evropskými projekty dosáhnout rekordních investic, což byl výrazný růstový impuls pro české hospodářství.
Zároveň dosud vůbec nejvýrazněji poklesly úrokové výdaje (o téměř 8 mld. Kč), a to především vlivem příznivého vývoje státního dluhu, který byl podpořen pozitivním vývojem na finančních trzích a dobrým hodnocením makroekonomického prostředí České republiky.
V roce 2016 očekáváme, že vládní dluh v poměru na HDP bude činit nejvýše 41,1 %. Zadlužení se tak podařilo stabilizovat na jedné z nejnižších hodnot mezi zeměmi EU.
Soudruhu trole zalez!
Co se týče truktury státního dluhu, tak na serveru ministerstva financí je naprosto jasná tabulka: http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/riz...
Na konci roku 2015 státní dluh pokles o 10 miliard oproti závěru roku 2013.
Co je nepodstatnější, vláda postupně snižuje zadlužení v zahraničí, které pokleslo za dva roky o 112 miliard.
Největší dluhy u zahraničních bank nasekal jednoznačně Kalousek.
Oproti roku 2007 Kalousek zahraniční dluh za 6 let navýšil čtyřnásobně, z původních 123 miliard na 395 miliard.
Sobotkova vláda tento zahraniční dluh za dva roky snížila o 112 miliard.
Potom se není čemu divit, že Kalouska vyhlašovala hlásná trouba Bilderbergu - Emergency Report jako nejlepšího ministra financí východní zóny, když se tak zdatně zadlužoval u zahraničních subjektů.
Soudruhu trole zalez!
Tvrdit, že Západ rozhodil peníze helikoptérou, no to už je úlet total fantasy. Jó jó, tapetíři vyvrátí i Švejnara. Není to o tej helikoptéře skoro oficiální termín a zadlužení potvrzuje i Švejnar? Neříkali před chvílí v televizi, že nákup dluhopisů bude výhodný pro zahraniční investory, ař se přestane devalvovat? Tapetář okopíruje spoustu numer, zaplácá všechno a ztratí se v tom. Západ byl v pohodě, krizi zavinilá vláda Nečase a ovlivnbila i USA. Ten tapetář je ale blb. A přitom se oficiálně píše, že praskla bublina v USA, pak v Evropě a naše vláda nemohla udělat nic. Tak tenhle socialista to obrátil a může za to ODS s Kalouskem. Prostě jak píše autor, e západ měl strašnou krizi, prý zavinila ODS. Jdi k šípku a podívej se, co spojuješ za fantasmagorie.
Nechceš se vrátit k reklamě? A tak není pravda, co říká i Agrofert Kobliha, že má k dispozici peníze z dotací navíc a z toho těží? A že má o 150 miliard navíc proti tenkrát? Už dost. Prostě Sobotka je nejlepšííííí!
Čtete velmi nepozorně mé komentáře!
Jasně jsem napsal toto: "Nikde jsem nezaznamenal, že by někdo tvrdil, že krizi na Západě zavinila ODS. To je totální úlet autora článku."
To znamená, že ani já jsem nikde netvrdil, že krizi na Západě zavinila ODS.
Dále jsem ale uvedl, že krizi v ČR způsobila ODS a dodávám, že jmenovitě Kalousek.
Vy máte prostě problém v analytickém myšlení, že neumíte tydo dvě krize od sebe oddělit a pak vá to nedává smysl.
Vy máte prostě jen:
1) Krize byla na Západě a proto za vývoj 2009-2013 nemůže ODS
2) Krizi způsobila ODS a proto může i za krizi na Západě
Ale chybí vám třetí možnost:
Na Západě byla krize a částečně nás ovlivnila také v roce 2009.
Ovšem za prolongaci krize v letech 2010-2013 může chybná fiskální politika vlády ODS potažmo Kalouska.
Jen dále papouškujete nesmysly, které píše autor článku.
Soudruhu trole zalez!
Že prý nám Evropa dala nějakou studii???
Ale v článku žádná studie není!
Autor článku konstatuje, že se daří automobilovému průmyslu a naopak pokleslo stavebnictví. A hned v zápětí tvrdí, že Sobotkova vláda je ta nejhorší vláda! To přeci není žádný důkaz, že vláda je ta nejhorší!!!
Jestliže Export skončil s přebytkem, tedy řekněme správně "saldo" 23 miliard, tak to není žádná sláva, to jsou stejná čísla jako za poslední tři roky, kdy je celoroční saldo kolem 280 miliard. To rozhodně netáhne dramaticky růst HDP.
K automobilovému průmyslu nutno dodat, že prodej nových aut narostl významně především v ČR, což je dáno právě zvyšující se příjmovou úrovní zamětnanců a firem v ČR.
Autor článku se ptá, kde je ten lepší výběr daní, ale nekazuje žádnou skutečnou studii, která by dokazovala, že se mělo vybrat tolik a toilik, ale vybralo se tolik a tolik. Nic takvého autor článku nedokazuje a jen se ptá, kde jsou ty peníze za vzestup automobilek, ale nikde neuvádí kolik by měly odvést do rozpočtu a kolik odvedly. ?
Nikde jsem nezaznamenal, že by někdo tvrdil, že krizi na Západě zavinila ODS. To je totální úlet autora článku.
Ovšem je doloženo ekonomickými daty, že za krizí v ČR letech 2009 až 2013 nese plnou odpovědnost pravicová vláda ČR. Kdy v letech 2010, 2011, 2012, 2013 neustále rostl export z ČR a byl vyšší než v roce 2008 údajně rok před krizí, tak HDP ČR reálně stagnovalo na úrovni roku 2006 jelikož mírný růst nominálního HDP zvyšoval především deflátor.
Ještě nedávno tu byl článek, jak ten zlý Singer poškodil ekonomiku a v dnešním článku se dovídáme, že devalvace je jistě ekonomickým impulsem. Však také ČNB nikde netvrdí, že bude devalvovat věčně a navíc devalvace je velmi mírná a až se projeví inflace kolem 2%, tak koruna může mít kurz 27Kč/EUR i bez intervencí.
Tvrdit, že Západ rozhodil peníze helikoptérou, no to už je úlet total fantasy.
V kreditně bankovním systému se peníze vždy dostávají do oběhu přes obligaci. Ale nerozdávají se lidem rozhazováním z helikoptéry, ale investicemi do projektů , tyto projekty tvoří pracovní místa a lidé dostávají mzdu. To pak zvyšuje "domácí spotřebu".
To, že Západ kupuje více česká auta rozhodně není příčinou českého ekonomického zázraku. Automobilová výroba je velmi závislá na dovozech a výsledné saldo je tak relativně nízké a rozhodně nijak dramaticky neovlivňuje HDP v ČR.
Ať si autor článku dá tu práci a ať si najde exportní saldo čistě za automobilový průmysl a to mu možná otevře oči.
Nelogická struktura a myšlenková nesrozumitelnost článku, naprostá absence jakéhokoliv dokazování na základě relvantních ekonomických dat jasně ukazuje, že autor článku ekonomice vůbec nerozumí a plete dohromady termíny a čísla, která vůbec nesouvisí a navíc není schopen vyhodnotit jakékoliv ekonomické proporce.
Soudruhu trole zalez!
Zadlužení vládního sektoru
Ve čtvrtletí se zvýšilo zejména zadlužení vládního sektoru kvůli nákupům vládních dluhopisů zahraničními investory. Podíl vládního sektoru na celkovém zahraničním dluhu se zvýšil na 24,7 procenta. Zvýšilo se i zadlužení bankovního sektoru včetně ČNB, které z celkového dluhu ukrajuje 30,3 procenta. U ostatních sektorů se závazky vůči zahraničí snížily.
Tříbilionovou hranici zahraniční dluh překonal poprvé loni. Přes dva biliony se přehoupl v roce 2010 a jeden bilion překonal na konci roku 2004.
Zapomněl jste dodat, že ta tranše dluhopisů je za záporný úrok. Takže jsme si půjčili a ještě nám za to platí úroky. To je dobrý obchod, ne?
Stát především tímto splácí dluhopisy staršího data a nahrazuje je novými se záporným úrokem. Což snižuje dluhovou službu.
Jinak státní dluh (nezaměňovat s vládním dluhem) se zvýšil jen o 4 miliardy.
Soudruhu trole zalez!
Zahraniční dluh Česka v prvním čtvrtletí vzrostl o 46 miliard na 3,177 bilionu korun. Meziročně byl vyšší o 220 miliard Kč.
Domácí výdaje navazují na možnost práce a ta vznikla zakázkami pro automobilový průmysl. A na ten zase navazují další a další zaměstnání. A když byla práce v automobilkách, lidi začali utrácet to, co našetřili za Kalouska. Víš vůbec, co tady tapetuješ? A situace byla chytráku horší, proto lidi našetřili, aby dneska mohli úspory utrácet? Chtěl bych se mít blbě, abych si našetřil deset miliónů. To umí jenom ČSSD. Netapetoval jsi dřív ploty s reklamou?
Za 2,5 roku Sobotkovy vlády poklesla nezaměstnanost o 240 000 lidí, kteří našli novou práci.
A kolik že z toho připadá na automobilový průmysl včetně subdodavatelů?
8.3.2016
Počet zaměstnanců v tuzemských automobilkách a u výrobců dílů se loni zvýšil o čtyři procenta na 115 351 lidí. Průměrná mzda v odvětví vzrostla o 3,6 procenta na 33 274 korun, a byla tak o více než čtvrtinu nad průměrnou mzdou ČR. Oznámilo to v úterý Sdružení automobilového průmyslu.
Nárůst počtu zaměstnanců zaznamenali finální výrobci, dodavatelé i ostatní firmy a organizace. Počet pracovníků u dodavatelských firem se zvýšil o pět procent na 75 102 lidí, u finálních výrobců rostl polovičním tempem na 34 583 zaměstnanců.
1 153 * 4 = 4 612
751 *5 = 3 755
348 * 2,5 = 870
Celkem se zvýšil počet pracovníků v automobilovém průmylsu loni o 9 240 lidí.
To je z těch 240 000 lidí asi 3,85%!
A kde pracuje těch zbylých 96% co našli novou práci.
Jak jsem psal, místní pařátoví ekonomové zcela postrádají smysl pro ekonomickou proporci. :)
Soudruhu trole zalez!
Jenom kecy panáčka, který nikdy nepodnikal a neví vůbec co to je...přesně tak jak se chovají odborářští bossové a soudruh mládek....hlavně, že potom tito šašci chlastají s kalousem..a dotace bruselu jsou vlastně úplatky a až vyschnou respektive eu banka přestane tisknout peníze co potom...a dluhy se přece musí vracet...
Bylo by na čase abyste si uvědomily že nikdy nepracoval bere důchod!!!!!!
Autor článku tvrdí, že když byla krize, zřejmě myslí rok 2009, tak jsme prý nevyváželi. Jenže ať se podívá na vývoj zahraničního salda a zjistí, ža za rok 2008 bylo saldo 87miliard a za rok 2009 bylo saldo 152 miliard, takže žádná krize se nekonala! Do HDP se počítá saldo!
V roce 2009 byl export 2 300 miliard tedy o 140 miliard nižší než v ropce 2008 ( 2570), ale v roce 2010 byl export 2 645 miliard tedy už vyšší než v roce 2008. A přesto byla ekonomika pravice až do roku 2013 v mínusu, přestože export neustále narůstal a za rok 2013 byl export už 3 183 miliard tedy o 510 miliard vyšší než v roce 2008!
Takže shrnuto, není to jenom o exportu! Krizi v ČR vyvolala pravicve podvázáním koupěschopné poptávky. Zřejmě si autor článku neuvědomuje proporce, kdy zřejmě vůbec netuší, že výdaje na konečnou spotřebu jsou 2 992 miliard a on tady operuje nějakým poklesem exportu o 150 miliard, tedy 20 x menší číslo!
Do HDP se nepočítá export ale jen saldo zahraničního obchodu, tedy export mínus import!
Ekonomiku ČR žene nahoru "domácí spotřeba" !
A významně se na růstu HDP také podílí investice vlády. Ale i kdybychom vůbec nečerpali dotace EU, což zatím vůbec nehrozí, tak to vůbec neznamená, že by vláda neinvestovala.
Českou ekonomiku v současné době táhne nahoru významně domácí spotřeba, což je v přímém protikladu pravicových vlád, kdy "domácí spotřeba" 6 let stagnovala.
Vláda tento propad honila na saldu tím, že se snižoval dovoz a tím uměle narůstalo saldo. Ve skutečnosti byla hospodářská situace domácností daleko horší než uváděly výsledky HDP v letech 2009-2013. Jelikož jak jsem uváděl, export neustále stoupal, ale dovoz za 2011 a 2012 už stagnoval. Tedy je jasné, že to byl segment "domácí spotřeby", kdy lidé velmi omezili právě nákup z dovozu.
Opět připomenu strukturu HDP výdajová metoda
1) vládní investice celkem asi 1 192 miliard (nárust 180 miliard)
2) výdaje na konečnou spotřebu (67% HDP!) 2 992 miliard (nárust 160 miliard)
3) zahraniční saldo 288 (nárust 50 - 60 miliard)
celkem za rok 2015 = 4 472 324 (rok 2013 = 4 077 109) v miliónech
Dokud autor článku nepochopí tuto strukturu, tak bude stále dokola psát tyto manipulativní články a bude sebe a ostaní přesvědčovat o totálních nesmyslech.
Dokud autor nepochopí, že peníze z fondů jsou jen zlomkem vládních investic, dokud autor článku nepochopí, že nemůže srovnávat 150 miliard exportu se 3 000 miliard domácí spotřeby, tak bude psát tyto zavadějící pomýlené články.
Tentokráte to byl autore článku extrémně slabý pokud pošpinit práci ČSSD. Pravicové pomýlení autora článku se tímto stává stále zřetelnější a zřetelnější.
Soudruhu trole zalez!
Rozhodně se Sobotkova vláda ČR neveze na vlně zadlužení Západu!
Peníze, které česká vláda čerpá na dotacích by vláda čerpala tak jako tak, to není závislé na nějaké dluhové vlně Západu. To závisí na tom jestli máme nebo nemáme projekty, na které budeme čerpat dotace.
Předešlá vláda byla neschopná čerpat fondy EU, protože to čerpání je závislé na předložených projektech a předešlá vláda nepředkládala projekty, natož aby je realizovala a tedy i čerpala dotace.
Takže v tomto ohledu je kvalitní čerpání předvším zásluhou Sobotkovy vlády. A je tedy maximálně manipulující, když autor článku poukazuje, že současná vláda čerpá i peníze té minulé vlády. Správné je napsat, že naštěstí nám EU dovolí napravit pochybení těch lemplů z minulé vlády.
Pokud se daří exportu, tak je to jenom dobře, ale to co táhne nahoru hrubý domácí produkt v ŽÁDNÉM případě není jen export!!!
Kurzy.cz uvádí, že v roce 2013 bylo saldo 350 miliard a v roce 2014 a 2015 jen 150 miliard.
ČSÚ uvádí zcela jiná jiná čísla a já věřím spíše ČSÚ, že v roce 2013 bylo saldo 235 miliard a v roce 2014 bylo saldo 286 miliard, za rok 2015 to bude velmi podobné.
Ať už vemu Kurzy.CZ nebo ČSÚ tak i přes ty diametrální rozdíly je vidět, že HDP táhne nahoru především "koupěschopná poptávka" (nárust 160 miliard) a dále vládní a soukromé investice (200 milird)
Když vemu pro tento výpočet čísla z ČSÚ tak nárust salda je jen 50 miliard, kdežto HDP vyrostlo za dva roky o 400 miliard.
Výdaje na konečnou spotřebu vyrostly tedy o 160 milird, saldo o 50 milird a zbývá 200 milird na vládní a soukromé investice. Což by odpovídalo i číslům z médií.
Ještě hodně dlouho žádné propady HDP nezaznamenáme, protože vyšší mzdová hladina a tím pádem růst výdajů na konečnou spotřebu dále potlačí nahoru růst HDP.
Soudruhu trole zalez!
EET dle skutečnosti ....http://pravyprostor.cz/eet-z-druhe-stran... a výsledek..a další z kolegů už se chystají skončit a bureš se socánkama chystají zákon, že kdo byl osvč tak bude muset podnikat povinně...
Naprosto manipulativní "pravosprostorový" blábol.
Výpočet předpokládá, že po zavedení EET se nezamestnaost zvýší o 190 000 lidí bez práce na ÚP. To je naprostá fantasy.
Pokud nějací OSVČ skončí, tak zaprvé proto, aby si ihned založili firmu pod jiným názvem a nemuseli vysvětlovat Finančnímu Úřadu, proč před EET měli tak nízké obraty.
Další skupina, pokud skončí, tak se ihned zaměstná u zaměstnavatele, jelikož tito lidé jsou vesměs pracovití a nevydrželi by doma na soc dávkách.
Nezaměstnanost v ČR je na velmi nízké úrovni a je velký nedostatek kvalifikované pracovní síly. Nabídka volných pracovních míst se měsíc co měsíc navyšuje.
Dále nevím, proč do ztrát počítají neodvody za ty OSVČ, kteří jsou jako vedlejší poměr? Ti mají vesměs normální zaměstnání a k tomu ještě podnikají.
Realita bude spíše taková, že někteří přejdou z režimu "hlavní" na režim "vedlejší".
Ale rozhodně celý výpočet je jedna obrovskáí spekulace, jelikož v celkově příznivém ekonomické prostředí zvyšující se "koupěschppné poptávky" vůbec není důvod, aby nějak dramaticky poklesly počty OSVČ.
Holt se budou muset OSVČ vyrovnat s náročnější administrativou. Kdyby OSVČ nekradli a nefalšovali obraty, tak by to nemuselo být.
Je ale alarmující, jestliže výběr na daních od roku 2005 poklesl z tehdejších 26 miliard na současné 3 miliardy. To okrádání státu je nutné zastavit a OSVČ musí přestat parazitovat na zaměstnancích.
Soudruhu trole zalez!